söndag 20 december 2015

Spårdag mellan festligheterna

I går var jag helt ledig förutom lite festligheter på kvällen och när jag vid lunch började känna mig vresig insåg jag att det bara fanns en sak att göra - ut i skogen med hunden! Det fick bli ett långt spår med endast en lycka och vid några ställen lite annorlunda underlag (sten och sand), fokus fick ligga på uthålligheten. 
Ser bra ut!
Nässla spårade på riktigt bra och som väntat blev mitt humör mycket bättre :) Hon är snabb och het, men distansen var helt klart jobbig för henne.
Inte helt lätt att gå på, eller nosa på heller skulle jag tro

En mycket nöjd men sliten vessla vid spårslutet
Efter spåret tog vi en liten sväng på de fina vandringslederna i området. Inte en kotte till fots, bara ett gäng på cross kom åkandes. Skönt.
Nässla vill gå in där skylten pekar men jag vet att det finns en del källor där och jag var inte intresserad av att duscha hunden denna dag

Jag är lite upprörd - fleecetröja och svettas så här den 19 december?!

1 kommentar:

Malin o grabbarna sa...

Duktiga ni är, hit tassar vi tillbaka alltid kul att läsa om aktiva flattar :-)