måndag 7 december 2015

Nörderi på hög nivå

Jag har ju tränat dagligen med mina plattformar och även passat på att filma. Det är knappast intressant för gemene man att se skifte efter skifte (eller mina julgardiner), men jag känner själv att jag verkligen kan nörda in mig. Inte för att jag vill in och peta i detaljerna i momentet i sig, men på de filmerna får jag själv så mycket information om vad Nässla kan tros tänka. Jag analyserar hennes svansviftande, hennes blick, hennes tyngdpunkt och agerande i allmänhet. Och jag ser även vad jag själv gör, hur dålig tajming jag har, hur icke-genomtänkt vissa saker är och annat smått och gott. Jag bryr mig inte så mycket om momentet i sig, den största grejen är verkligen vad som händer i Nässlas söta huvud. Vad känner hon när vi gör det här? Kan jag påverka det? En skön sorts nörderi helt enkelt. 

Här kommer en liten filmsnutt med några tankar kring själva momentet och hur det går med plattformen, kan ni kanske se något mer? 


Sen måste jag även lägga till - Guuuuuuud vad skönt det är att slippa bry sig om hon rör sig i fjärren och bara ha ett kriterie: Om du är med tassarna uppe gör du rätt! Fast hon får inte plats med dem när hon ligger, hon har en låååång kropp då.

Inga kommentarer: