fredag 6 november 2015

Ny leksak

Jag har länge kunnat tänka mig att äga en treat and train men tyckt de varit aningens för dyra, bara för att ha. Visst, det finns säkert bra användningsområden för den, exempelvis belöna dold platsliggning, men i övrigt har den lite kort räckvidd för att jag skulle tycka den var värd så mycket. Blev då mycket glad när jag skulle beställa hundfoder på Animail och snubblade över en billigare variant, till mindre än halva priset! Faktiskt nästan en tredjedel av priset om man köper här i Sverige. Tanken var att jag skulle ha med den på vår nästa träning i hallen när jag tränar plats, men då jag fick den kvällen innan kändes det inte som att Nässla var helt inkörd på den för att det skulle bli bra. Nästa gång kanske. 
Om jag trycker här?
Nässla har istället fått leka med den på egen tass och hon verkar gilla den. Speciellt med tanke på att den ibland slänger ut en hel näve godis, jag är inte helt överens med den och dess utportionering, ibland ingen bit, ibland 10. Håller på att träna ett nytt FS trick med Nässla (ja, eftersom vi snart ska tävla LYDNAD..) och vid det blir hon något stirrig på belöningen i handen och då funkade det faktiskt hyfsat att använda maskinen istället. Hon är för tillfället i en hungrig period och hon kan go bananas över en näve torrfoder. Inte helt optimalt för att lära sig något vettigt. Men då funkade maskinen bra! Vi får filma lite vid tillfälle så får ni se :) 

Inga kommentarer: