onsdag 8 december 2010

Ester

Ska göra en liten presentation av min förra katt Ester (ja, en hankatt med detta namn, lång historia..) Jag har varit lite känslig för att rota i de här minnena, jag var tvungen att omplacera honom för drygt 4,5 år sedan och har knappt kunnat tänka på honom utan att få en stor klump i magen och tugg i hjärtat.

Ester och jag bodde på landet tillsammans med min fd, när det tog slut ville sambon inte ha kvar honom och jag fick därför ta med honom till stan. Att gå från ladgårdsjagare till innekatt i en etta blev för jobbigt och jag fick ta det värsta beslutet någonsin i mitt liv, jag fick omplacera honom. Jag hade is i magen och gjorde en bra annons med hjälp från Kristine Lejd på Hittehund och efter lång väntan ringde det tillslut en kvinna som bodde på landet som ville ha en röd stor råttfångare som sällskap till sina två hundar. Att lämna bort någon som man älskar så djupt är tufft. Det var inte bara en katt för mig.
Ester och gamla vovven (som jag dessutom fick ta bort en månad innan omplaceringen, ingen rolig vår det där..) tittar på veterinärerna :)

Mitt hjärta, älskad och saknad.


Inga kommentarer: